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. オランダの食品ブランドSchoutenが、同社のテンペ(ベジタリアンなどが、お肉の代わりに食べることの多い大豆発酵食品)製造施設で発生する廃棄物を使った植物性ミンチの発売を開始しました。 このミンチは、世界で13億トンと言われる食糧廃棄対策の一環として、また、よりサステナブルな方法で作られた食品に対する消費者の需要を満たすために作られたそうです。 ⁡ 同社の R&DディレクターのNiek-Jan Schouten氏は、「私たちは食品廃棄物をできるだけ減らしたいと考えており、テンペ製造から生まれる廃棄物は完全に安全で使用可能であることからミンチとして販売しました」と述べています。 ⁡ Schoutenは、1990年に創業した会社で、オランダ初めて植物性食肉を開発したそうです。ハンバーガー、ソーセージ、シュニッツェルなど、幅広く多彩な商品を展開しており、プライベートブランドを中心に世界50カ国以上に製品を供給しているとのこと。 ⁡ また最近では、人口が増加しているインドでのタンパク質不足を解消するために、インドにてTempeh Todayを立ち上げましたが、そこでは小型の輸送コンテナとソーラーパネルを利用したサステナブルな方法でテンペを製造しているそうで、今後5年間でこのコンテナ工場を100以上に増やしていくとのことです。 ⁡ 世界人口は2050年には97億人に達するとの試算もあり「タンパク質危機(protein crisis)」がやってくると言われています。地球に負荷の少ない形で、必要な人に確実に届く方法で生産・供給される栄養価の高いテンペの開発、素晴らしいイノベーションだと思います。 ⁡ Dutch food brand Schouten has launched a plant-based mince made from the waste of its tempeh production facility. The mince is said to have been created as part of the fight against food waste, which is estimated to be 1.3 billion tons worldwide, and to meet consumer demand for food made in a more sustainable way. ⁡ “Because we want to prevent food waste as much as possible and the byproduct is completely safe and usable, we marketed it as Tempeh Mince,” Schouten R&D director Niek-Jan Schouten said. ⁡ Schouten was founded in 1990 and was the first company in the Netherlands to develop plant-based meat. The company offers a wide variety of products such as burgers, sausages, and schnitzel, and supplies its products to more than 50 countries around the world. ⁡ Recently, the company launched Tempeh Today in India to solve the protein shortage in the country's growing population. The company uses small shipping containers and solar panels to produce tempeh in a sustainable way, and plans to increase the number of container factories to more than 100 in the next five years. ⁡ It is estimated that the world population will reach 9.7 billion by 2050, and it is predicted that a "protein crisis" will come. The development of highly nutritious tempeh that is produced and supplied in a way that minimizes the impact on the earth and ensures that it reaches the people who need it is a wonderful innovation.

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